Returer & reklamasjoner

Allé Magasinet / Returer & reklamasjoner

Angrerett.

Angrerett i Allé Magasinet – marimekkos nettbutikk

Betingelser for retur og bytte

•Du har 14 dages angrerett/returrett på varer kjøpt i Allé Magasinet Nettbutikk, gjeldende fra den dagen du mottar/henter pakken fra oss.

•Benytter du deg av angreretten, vil du motta hele kjøpsbeløpet som angitt på din kjøpskvittering innen 14 dager fra den dag vi mottar din retur.

•Du bærer selv det fulle ansvar for returfrakten og betalingen for den. 
Vi tar ikke imot sendinger i oppkrav.

•Returnerer du et produkt, skal det være komplett, ubrukt, uskadet, med alt tilbehør og i original emballasje. Eventuelle skader og mangler som medfører tap av gjensalgsverdi trekkes fra. Klær eller andre produkter der merkelapp, produktinfo eller tilbehør mangler, regnes som bruk og det vil ikke være mulig å returnere/bytte.

•Metervare i avskårne lengder kan ikke returneres. Det samme gjelder andre spesialbestilte varer fra marimekko som ikke er i vår vanlige fastsatte varebeholdning. Hvis dette er tilfellet vil du få beskjed om dette før vi gjør bestillingen.

Fortell oss gjerne hvorfor du returnerer produktet. Da hjelper du oss med å gi bedre rådgivning i tiden fremover.

Returadresse

Hvis du ønsker å returnere en vare kjøpt i Allé Magasinets nettbutikk, skal du sende den direkte til:

Allé Magasinet – marimekko
Bygdøy Allé 18.
0262 Oslo.

OBS: 

Legg alltid ved en kort kommentar om grunnen til returen. Dette letter og fremskynder ekspedisjonen.

Tilbakebetaling av kjøpet til deg skjer direkte til deg umiddelbart etter mottak av returvaren. Det kan skje via DIBS* (hvis du har betalt med kort online), eller overføring av beløpet til bankkontoen din (husk å oppgi kontonr).

Ta vare på eskene.

Garanti og Reklamasjonsrett i 
Allé Magasinets nettbutikk.

Allé Magasinet følger Forbrukerkjøpslovens krav til reklamasjon, som betyr at du på de aller fleste produktene har 5 års reklamasjonsrett.

Hva dekkes av reklamasjonsretten?

•Reklamasjonsretten gjelder på produkter kjøpt i Allé Magasinet i 5 år, fra den datoen du kjøpte produktet.

•5 års reklamasjonsrett gjelder alle produkter som er ment å vare vesentlig mer enn 2 år.

•Reklamasjonsordningen dekker fabrikasjons- og funksjonsfeil, og omfatter reservedeler og arbeidslønn.

•Reklamasjonsordningen dekker ikke slitasje, misbruk, feil tilkobling, skader oppstått under transport som følge av dårlig innpakking, profesjonell bruk eller mangelfullt vedlikehold.

•Reklamasjonsretten gjelder ved innlevering i Allé Magasinets butikk.

•Reklamasjonsretten gjelder bare ved fremvisning av kvittering med opplysninger om varetyper og serienummer.

•På reparasjoner og utført reparasjonsarbeide gjelder tre måneders reklamasjonsrett.

•5 års reklamasjonsrett gjelder i Norge.

Reklamasjon i Allé Magasinets Nettbutikk.

Har du problemer med et produkt du har kjøpt i Allé Magasinet Nettbutikk?
Ta kontakt med oss – vi er klare til å hjelpe deg!

Slik reklamerer du på et produkt du har kjøpt online!

Selv det beste produkt kan være født med en defekt eller få en skavank den ikke skulle hatt. Hvis produktet ditt ikke fungerer slik det er ment, kan det i mange tilfeller skyldes en betjeningsfeil eller andre forhold som kan tas tak i med en gang. Derfor anbefaler vi at du alltid kontakter oss på telefon eller mail før du returnerer et produkt.

Les mer om Forbrukerkjøpsloven.