Vanlige spørsmål

Allé Magasinet / Vanlige spørsmål
BESTILLING & LEVERING

HVOR ER MIN LEVERANSE OG HVEM SENDER DERE MED?

Vi sender alle varer med Bring. Du vil motta en sms med sporingsnummer så fort varen er sendt. Du kan da gå til www.bring.no og spore din pakke.

NÅR VIL VAREN BLI SENDT?

Varen vil bli sendt så fort betalingen har blitt registrert hos oss.

Ved bestilling eller betaling fredag, lørdag eller søndag vil orderen bli behandlet førstkommende mandag.
Dette med unntak hvis varen ikke er på lager hos oss.

Hvis du bruker DNB ASA som din bank så vil overføringen bli registrert samme dag som du overfører.

Ved bruk av en annen norsk bank, vil det vanligvis ta 24 timer før den blir registrert. Giro tar nesten altid 5-10 dager før den blir registrert hos oss.

HVA HVIS VAREN IKKE ER PÅ LAGER HOS OSS?

Hvis varen ikke er på lager hos oss, vil vi bestille den så fort det lar seg gjøre.
Vanlig bestillingstid fra marimekko, Finland er ca 2 uker.

Du vil da enten bli oppringt eller motta en mail med nærmere dato for levering.

Ved bruk av en annen norsk bank, vil det vanligvis ta 24 timer før den blir registrert. Giro tar nesten altid 5-10 dager før den blir registrert hos oss.

ER ALLE VARENE ORIGINALE OG FØRSTE SORTERING?

Ja, alle artikler vi selger er originale, første sortering og leveres i originalforpakning hvis det lar seg gjøre.

HVA HVIS JEG IKKE FINNER MARIMEKKO PRODUKTET JEG HAR LYST PÅ HER.

Vi har mulighet til å bestille alle produkter fra marimekkos sortiment. Ta kontakt på telefon eller mail.

HVOR LANG LEVERINGSTID HAR DERE?

Om du bestiller produkter fra nettbutikken er dette varer vi har som standarprodukter om ikke annent er opplyst.

Varen vil bli postet omgående etter at betalingen er registrert.
Øvrige produkter, avhengig av lagerstatus og leveringstider fra leverandører, skjer levering normalt sett innen 8-12 dager.

Om en vare blir utsolgt eller ved lengre leveringstider tar vi kontakt med deg så fort vi har informasjon.

HVOR LANG LEVERINGSTID HAR DERE?

Om du bestiller produkter fra nettbutikken er dette varer vi har som standarprodukter om ikke annent er opplyst.

Varen vil bli postet omgående etter at betalingen er registrert.
Øvrige produkter, avhengig av lagerstatus og leveringstider fra leverandører, skjer levering normalt sett innen 8-12 dager.

Om en vare blir utsolgt eller ved lengre leveringstider tar vi kontakt med deg så fort vi har informasjon.

BETALING

ER DET ET GEBYR FOR BETALING MED KREDITTKORT?

Alle kjøp er gebyrfrie hos oss.

ER MIN BETALING OG KUNDEINFO SIKKER?

Alle online transaksjoner behandles av Nets og din bank gjennom en sikker server, ingen sensitive opplysninger behandles eller oppbevares hos oss.

Du kan også være helt trygg på at personvernet er ivaretatt. Informasjon og kundedata du legger igjen hos oss vil ikke videreformidles på noen måte.

Dette vil si at denne informasjonen kun utveksles mellom deg som kunde og Allé Magasinet.

Dine personlige og selvoppgitte opplysninger som telefonnummer og epostadresse gjøres ikke tilgjengelig for noen andre enn oss og deg

HVORDAN BETALER JEG?

Når du har bestilt en vare/varer i vår nettbutikk og fylt ut all info om deg og din addresse. Så vil du automatisk bli tilsendt en ordre bekreftelse på mail med betalingsinformasjon eller bli sendt videre til sikker betalings side.

Velger du betaling via bankoverføring vil du få en mail.
Helt øverst i denne mailen vil du finne vårt konto.nr. Du må så logg inn i din nettbank og overføre beløpet til oss som en vanlig overføring.

Har du valgt «Hente i butikk» vil du ikke se dette, da du betaler når du henter varen her hos oss.

Alle betalinger vil blir registert hos oss og varen blir sendt så fort dette har skjedd.

Direkte bankoverføringer bruker som regel 24 timer før den blir registrert.

Noen ganger litt mer hvis du har en annen bank.
Betaling med Giro tar alt fra 5-10 dager før det blir registrert.

ER ALLE VARENE ORIGINALE OG FØRSTE SORTERING?

Ja, alle artikler vi selger er originale, første sortering og leveres i originalforpakning hvis det lar seg gjøre.

HVA HVIS JEG IKKE FINNER MARIMEKKO PRODUKTET JEG HAR LYST PÅ HER.

Vi har mulighet til å bestille alle produkter fra marimekkos sortiment. Ta kontakt på telefon eller mail.

HVOR LANG LEVERINGSTID HAR DERE?

Om du bestiller produkter fra nettbutikken er dette varer vi har som standarprodukter om ikke annent er opplyst.

Varen vil bli postet omgående etter at betalingen er registrert.
Øvrige produkter, avhengig av lagerstatus og leveringstider fra leverandører, skjer levering normalt sett innen 8-12 dager.

Om en vare blir utsolgt eller ved lengre leveringstider tar vi kontakt med deg så fort vi har informasjon.

HVOR LANG LEVERINGSTID HAR DERE?

Om du bestiller produkter fra nettbutikken er dette varer vi har som standarprodukter om ikke annent er opplyst.

Varen vil bli postet omgående etter at betalingen er registrert.
Øvrige produkter, avhengig av lagerstatus og leveringstider fra leverandører, skjer levering normalt sett innen 8-12 dager.

Om en vare blir utsolgt eller ved lengre leveringstider tar vi kontakt med deg så fort vi har informasjon.

RETURER/AVBESTILLING ELLER BYTTING AV EN VARE

KAN JEG RETURNERE METERVARE, VOKSDUKER ELLER ANDRE SPESIALKLIPTE METERVARER?

Du har ikke mulighet til å returnere spesialklipte varer.

Unntaket er såklart hvis målene du har oppgitt ikke har blitt fulgt og du får for lite stoff.

HVORDAN AVBESTILLER JEG EN ORDRE?

Hvis du ønsker å avbestille en ordre som du ikke enda har mottatt eller som du har fått beskjed har blitt sendt.

Så kan du enten sende oss en mail eller ringe oss. Vi er altid behjelplige med avbestilling eller utvidelse av en ordre.

Dette gjelder bare i vår nettbuikk www.allemagasinet.no.

Hvis pengene allerede har blitt trukket fra din konto, vil disse bli returnert til deg innen kort tid.

Dine personlige og selvoppgitte opplysninger som telefonnummer og epostadresse gjøres ikke tilgjengelig for noen andre enn oss og deg

KAN JEG BYTTE EN VARE ELLER ANGRE MITT KJØP?

Hvis du vil bytte en vare du har mottatt, ta kontakt med oss på mail eller telefon.

Angrer du på ditt kjøp eller er ikke produktet helt som du trodde?

Du kan fritt levere tilbake en vare og få pengene igjen innen 14 dager fra levering.
Fyll ut angrerettskjemaet du fikk som vedlegg og send varen til oss.

Dette gjelder ifølge Norsk Angrerett for e-handel og fjernssalg bare for vår nettbutikk www.allemagasinet.no

HVA SKJER OM JEG IKKE TAR IMOT MIN LEVERANSE?

Om du ikke kan eller vil ta imot en leveranse må vi debitere deg for våre omkostninger.

Vi debiterer 150 kroner for varer som ikke blir hentet ut.

Om du angrer bestillingen når pakken allerede har blitt sendt fra oss må du hente ut pakken og sende den tilbake til oss, ellers registreres pakken som ikke mottatt og debiteres automatisk.

Pakken ligger på utleveringsstedet i ca 14 dager.